Ana içeriğe atla

Temizlik ve Hijyen Düzeylerine İlişkin Tutum Frekans Analizlerinin Yer aldığı Tanımlayıcı İstatistik Sonuçları

Temizlik ve Hijyen Düzeylerine İlişkin Tutum Frekans Analizlerinin Yer aldığı Tanımlayıcı İstatistik Sonuçları

Sorular
Yanıtlar
F
%
Evinizde düzenli olarak su akıyor mu?
Evet
1130
86.9
Hayır
170
13.1
Evinizde düzenli olarak yatak odanız ve odalarınız temizlenmekte midir?
Evet
1268
97.5
Hayır
32
2.5
Aile büyükleriniz elinizi yıkamanız hususunda sizi uyarıyor mu?
Evet
1238
95.2
Hayır
62
4.8
Aile büyükleriniz tırnaklarınızı kesmeniz hususunda sizi uyarıyor mu?
Evet
1244
95.7
Hayır
56
4.3
Aile büyükleriniz ayağınızı yıkamanız hususunda sizi uyarıyor mu?
Evet
1065
81.9
Hayır
235
18.1

Evet
1213
93.3
Hayır
87
6.7
Aile büyükleriniz dişlerinizi fırçalamanız hususunda sizi uyarıyor mu?
Evet
1174
90.3
Hayır
126
9.7
Aile büyükleriniz, banyo yapmanız hususunda sizi uyarıyor mu?
Evet
1192
91.7
Hayır
108
8.3
Evde tüm aile fertleri siz dahil aynı havluyu mu kullanıyorsunuz?
Evet
277
21.3
Hayır
1023
78.7
Temizlik ve hijyen konuları ile ilgili okulunuzda bir eğitim verildi mi?
Evet
609
46.8
Hayır
691
53.2
Temizlik ve hijyen konuları ile ilgili eğer bir eğitim verildiyse sizce bu eğitim yeterli mi?
Evet
310
50.9
Hayır
299
49.1
Temizlik ve hijyen konularıyla ilgili eğer bir eğitim verilmediyse eğitim verilmesini ister misiniz?
Evet
618
89.4
Hayır
73
10.6
Tablo incelendiğinde, öğrencilerin büyük çoğunluğunun evinde temizlik ve hijyen konularına özen gösterildiği ve temizlik hijyen konularında aileleri tarafından uyarıldığı görülmektedir. Öğrencilerin yarısına yakın bir bölümünün okullarında temizlik ve hijyen konularında eğitim aldığı ve eğitim alan öğrencilerin aldıklarını bu eğitimden memnun olmadığı görülmektedir. Okullarında temizlik ve hijyen konusunda eğitim almayan öğrencilerin ise %89.4‟ü okullarında temizlik ve hijyen konusunda eğitim verilmesini istemektedir. Öğrencilerin genel temizlik ve hijyen düzeylerine ilişkin İlişkin One Sample Kolmogorov-Smirnov Testi tanımlayıcı istatistik sonuçları tablo 4.2.‟de yer almıştır.


Genel Temizlik ve Hijyen Düzeylerine İlişkin Tutumlarının One Sample Kolmogorov-Smirnov Testi Tanımlayıcı İstatistik Sonuçları

N
X
Ss
1300
27.67
3.019

Tablo  incelendiğinde, öğrencilerin genel temizlik ve hijyen düzeylerine ilişkin tutumlarının oldukça yüksek olduğu görülmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hastane Temizliğinde Temel İlkeler

Temizlenecek alanlar risk sınıflandırılmasına göre belirlenip, uygun temizlik planı oluşturulmalıdır. Temizlikte kullanılacak olan materyallerin de kullanıma uygun olması gerekmektedir. Kullanılacak malzeme ve çözeltilerin kontaminasyonunun minimum olması önemlidir. Bununla ilgili su-deterjan, su dezenfektan oranlarının yazılı olduğu hastane temizlik prosedürleri her hastanede oluşturulması gerekir. Kullanılan malzemelerin nasıl temizlenip saklanacağı da prosedürlerde yer almalıdır. Temizlik esnasında gerekli malzemelerin sayısının yeterli miktarlarda olması da etkin temizlik yapılması için gerekli unsurlardan biridir . Temiz alanlarda kirli malzemelerin bulunması çapraz kontaminasyon riskini arttırmaktadır (Alcan ve Yavuz 2016). Kirlenen malzemeler ve temiz malzemeler için ayrı saklama alanları oluşturulmalıdır. Risk sınıflandırılması yapılan alanlara özgü kova ve bez renkleri belirlenmelidir . Kullanılan malzemelerin renginin farklı olması denetimi kolaylaştırmaktadır. Kullanılaca...

Hastanelerde Alanlara Göre Temizlik Sıklığı

Hastanede bulunan alanlar risk gruplarına göre belirlenip, uygun metodlar seçilerek belli aralıklarla temizlenmelidir. Hastanelerde Alanlara Göre Yüzeylerin Temizlik Sıklığı Alan Yüksek Riskli Alan Orta Riskli Alan Düşük   Riskli Alan Metod Yatak Yatak etrafını; hergün  Yatak altını; her hafta Yatağın tamamını; hasta taburcu olduğunda  Yatak    etrafını; hergün  Yatak      altını;      her hafta Yatağın tamamını; hasta taburcu olduğunda  Haftalık Deterjan Deterjan+dezenfektan  Yatak Kenarları Günlük ve taburculuk sonrası  Günlük                   ve taburculuk sonrası Haftalık  Deterjan Deterjan+dezenfektan  Etajer Günlük ...

Temiz Anlamını Karşılayan Sözcükler

a)    Aruga aruga “temizce” (AltyS, 1999: 29) b)    Beğubar beğubår “saf, temiz” (ÖzbkS 1998: 10) c) Ceŋkir ceŋkir “duru” (YakS, 1995: 74) d)   Cılha cılha ~ cılhı ~ çılha “1. Sade, sırf, salt” (AzrS, 1999: 130), cılhaca “tertemiz, pirüpak” (AzrS, 1999: 130) e)    Cılmıktay cılmık ~ cılmıktay “tertemiz” (KrgzS, 2011: 210) [1] f)    Cubar cubar “1. Tertemiz, bembeyaz” (KrgzS, 2011: 230) g) Çista çista (< Rus.) “1. Temiz, pak, saf.” (TtrS, 2015: 98)   h) Deskah deskah (< Far.) “temiz, derli toplu, özenli, itinalı” (KmkS, 2011: 112) i) Inak ınak “1. Temiz, halis” (KrgzS, 2011: 353), ınak kımız “karışıksız kımız” (KrgzS, 2011: 353) j) Hettey hettey “çok temiz, çok iyi şekilde” (BşkS, 2017: 195) k) Kakas kakas “temiz, saf” (KrgzS, 2011: 385) l) Karday qarday “2. Saf, temiz” (KzkS 2003: 294) m) Kenen kenen “2. saf” (YakS, 1995: 225) n)        ...