Restoran temizliği, müşterilerin genel restoran kalitesi değerlendirmelerinde önemli bir yer tutmaktadır (temizlike.com). Nitekim restoranlar açısından tatmin edici bir müşteri hizmeti sunmak, hizmet kalitesini yönetmek konusunda oldukça önemli bir unsurdur. Diğer bir deyişle, müşterilerin restoran temizliği konusundaki beklentilerini anlayabilmek kaliteli bir restoran yönetimi açısından vazgeçilmezdir. Bu bağlamda yapılan çalışmaların bir kısmı restoranın yemek yenilen alanlarındaki temizliğe odaklanırken (temizlike.com), diğerleri tuvaletin temizlik durumu veya restoran çalışanlarının müşteri ile kurduğu etkileşim üzerinden restoran temizlik algısını belirlemeye çalışmışlardır. Ancak müşteriler restoranın toplam hizmet kalitesini değerlendirirken birçok farklı boyut kişilerin algılamaları üzerinde etkili olmaktadır.
Bu nedenle, restoran temizlik değerlendirmesinin, müşterilerin önemli olarak gördüğü çeşitli faktörlerden etkilenebileceği düşünülebilir. Ayrıca müşterilerin temizlik algılamalarının, restorandan elde ettikleri genel tatmin düzeyleri üzerinde etkili olabileceği varsayılabilir. Verilen bilgiler bağlamında bu tez çalışmasında öncelikli olarak restoran temizlik algısını ölçen bir ölçek Türkçe ’ye uyarlanmıştır. Uyarlama işlemi sonrasında çeşitli istatistiksel yöntemler vasıtası ile restoran müşterilerinin restoran temizlik algılamaları tespit edilip, restoran müşterilerinin temizlik algılamalarının, genel tatmin düzeyleri üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma neticesinde ortaya çıkan sonuçlar bağlamında uygulamaya ve teoriye yönelik çıktılar elde edilmesi planlanmaktadır.
restoran temizlik değerlendirmesi
Bu nedenle, restoran temizlik değerlendirmesinin, müşterilerin önemli olarak gördüğü çeşitli faktörlerden etkilenebileceği düşünülebilir. Ayrıca müşterilerin temizlik algılamalarının, restorandan elde ettikleri genel tatmin düzeyleri üzerinde etkili olabileceği varsayılabilir. Verilen bilgiler bağlamında bu tez çalışmasında öncelikli olarak restoran temizlik algısını ölçen bir ölçek Türkçe ’ye uyarlanmıştır. Uyarlama işlemi sonrasında çeşitli istatistiksel yöntemler vasıtası ile restoran müşterilerinin restoran temizlik algılamaları tespit edilip, restoran müşterilerinin temizlik algılamalarının, genel tatmin düzeyleri üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma neticesinde ortaya çıkan sonuçlar bağlamında uygulamaya ve teoriye yönelik çıktılar elde edilmesi planlanmaktadır.
Restoran temizlik algısı, hizmet kalitesi ve müşteri tatmini ile ilgili bilgiler kapsamında araştırmanın amacı, müşterilerin restoran temizlik algılamalarını saptamak ve var olan restoran temizlik algılarının tatmin düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Ayrıca müşterilerin restoran temizlik algılarının ve genel tatmin düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarının tespit etmek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek; farklı demografik niteliklere sahip gruplar bağlamında restoran temizlik algılamaları ile genel tatmin düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemekte araştırmanın amaçları arasındadır.
Araştırmanın kapsamını, teorik bağlamda restoran temizlik algısı ve müşteri tatmini oluşturmaktadır. Uygulama bağlamında ise araştırmanın kapsamını Mersin şehir merkezinde ikamet eden restoran müşterileri oluşturmaktadır. Bununla birlikte aşağıda sıralanan maddeler araştırmanın amaçlarını oluşturmaktadır:
1) Bir restoranın temizliğini değerlendirirken, restoran müşterilerinin hangi öğelerin/ boyutların önemli olduğunu düşündüğünü belirlemek
2) Restoran temizlik algısı ölçeğini Türkçe ’ye uyarlamak
3) Restoran müşterilerinin temizlik algılamalarının genel restoran tatminleri üzerindeki etkisini nelerdir?
3) Restoran temizlik algısı unsurları kaç boyuttan oluşmaktadır?
4) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
5) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar yaşa göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
6) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar medeni duruma göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
7) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar gelir durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
8) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar meslek durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
9) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar restorana birlikte gidilen kişilere göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
10) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar seçilen restoran türüne göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
11) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar dışarda yemek yeme sayısına göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
12) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar dışarda yemek yemeye harcanan paraya göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
13) Tüketicilerin restoran temizlik algılarını oluşturan unsurlar daha önce bir restoranda çalışma durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?
14) Restoran temizlik algısı unsurları ile müşterilerin restoran temizliğinden duydukları tatmin arasında anlamlı bir ilişki bulunmakta mıdır?
15) Restoran temizlik algısı unsurlarının müşterilerin restoran temizliğinden duydukları tatmin düzeyi üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmakta mıdır?
Yorumlar
Yorum Gönder