• Hastane kaynaklı enfeksiyonların önlenmesinde önemli bir aşama olan temizlik oranlarını artırmak için, düzenli aralıklarla hizmet içi eğitimin sürekliliğinin sağlanması,
• Hastanelerde işe yeni başlayan personele hastane enfeksiyonları ve önleme konusunda eğitimlerin verilmesi, verilen eğitimlerde temizlik personelinin hastane enfeksiyonlarını önlemede etkin rol aldığı, bunun bir ekip çalışması olduğu ve bu ekibin önemli bir üyesi olduğunun vurgulanması,
• Hastane kaynaklı enfeksiyonların sayısında artış gözlenmesini beklemeden primer önleme çalışmalarının geliştirilmesi, hastanelerde eğitime önem verilmesi,
• Hastanelerde temizlik uygulamaları ile ilgili yazılı prosedürler ve talimatların oluşturulması, oluşturulan prosedürler her yıl gözden geçirilmesi, değişen uygulamaların takip edilmesi,
• Alanlarda çalışan temizlik personelinin yeterli sayıda olması, temizlik personellerine temizlik dışında ek görev verilmemesi,
• Temizliğin kontrolünün gözle görünür şekilde somut hale getirilmesi ve objektif veri sağlanması,
• Elde edilen objektif veriler sonrası yapılan değerlendirme sonuçları doğrultusunda ilgili kişilere mutlaka geri bildirimde bulunulması,
• Hemşirenin denetleyici rolü üstlenerek temizliğin kontrolünde, geri bildirim yapılmasında ve eğitimde etkin rol alması,
• Temizliğin izlemi ve raporlanmasının hastane enfeksiyonları riskini ve kurumsal yükü azaltmak adına enfeksiyon kontrol ekibini tarafından
geliştirilen önlemlerin rutin bir parçası haline getirilmesi,
• Konu ile ilgili literatürde yeterli çalışma olmaması nedeniyle ve konuya dikkat çekmek amacıyla farklı çalışmaların yapılması ve farkındalığın arttırılması,
• Hastane sayısının attırılması ve alanlarda temizlik oranlarının uzun periyotlarla izlenmesi,
• Konuyla ilgili yüzey seçimlerinde kültür örnekleri alınarak yüzeylerin belirlenmesi,
• Yapılacak çalışmalarda kültür alınan yüzeylerde mikroorganizma görülmesi oranıyla temizlik oranlarının karşılaştırılması,
• Eğitimin sürekliliğinin yüzey temizliğine etkisinin incelenmesi,
• Temizlik personellerinin ve birim sorumlularının sosyo-demografik
özelliklerinin yüzey temizliğine etkisinin değerlendirilmesi,
• Eğitim öncesi ve sonrası bilgi düzeylerini değerlendirilecek anketlerin geliştirilmesi ve bilgi düzeylerinin temizlik oranlarına etkisinin incelenmesi önerilmektedir.
• Hastanelerde işe yeni başlayan personele hastane enfeksiyonları ve önleme konusunda eğitimlerin verilmesi, verilen eğitimlerde temizlik personelinin hastane enfeksiyonlarını önlemede etkin rol aldığı, bunun bir ekip çalışması olduğu ve bu ekibin önemli bir üyesi olduğunun vurgulanması,
• Hastane kaynaklı enfeksiyonların sayısında artış gözlenmesini beklemeden primer önleme çalışmalarının geliştirilmesi, hastanelerde eğitime önem verilmesi,
• Hastanelerde temizlik uygulamaları ile ilgili yazılı prosedürler ve talimatların oluşturulması, oluşturulan prosedürler her yıl gözden geçirilmesi, değişen uygulamaların takip edilmesi,
• Alanlarda çalışan temizlik personelinin yeterli sayıda olması, temizlik personellerine temizlik dışında ek görev verilmemesi,
• Temizliğin kontrolünün gözle görünür şekilde somut hale getirilmesi ve objektif veri sağlanması,
• Elde edilen objektif veriler sonrası yapılan değerlendirme sonuçları doğrultusunda ilgili kişilere mutlaka geri bildirimde bulunulması,
• Hemşirenin denetleyici rolü üstlenerek temizliğin kontrolünde, geri bildirim yapılmasında ve eğitimde etkin rol alması,
• Temizliğin izlemi ve raporlanmasının hastane enfeksiyonları riskini ve kurumsal yükü azaltmak adına enfeksiyon kontrol ekibini tarafından
geliştirilen önlemlerin rutin bir parçası haline getirilmesi,
• Konu ile ilgili literatürde yeterli çalışma olmaması nedeniyle ve konuya dikkat çekmek amacıyla farklı çalışmaların yapılması ve farkındalığın arttırılması,
• Hastane sayısının attırılması ve alanlarda temizlik oranlarının uzun periyotlarla izlenmesi,
• Konuyla ilgili yüzey seçimlerinde kültür örnekleri alınarak yüzeylerin belirlenmesi,
• Yapılacak çalışmalarda kültür alınan yüzeylerde mikroorganizma görülmesi oranıyla temizlik oranlarının karşılaştırılması,
• Eğitimin sürekliliğinin yüzey temizliğine etkisinin incelenmesi,
• Temizlik personellerinin ve birim sorumlularının sosyo-demografik
özelliklerinin yüzey temizliğine etkisinin değerlendirilmesi,
• Eğitim öncesi ve sonrası bilgi düzeylerini değerlendirilecek anketlerin geliştirilmesi ve bilgi düzeylerinin temizlik oranlarına etkisinin incelenmesi önerilmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder